l0vER$

Thursday, November 4, 2010

maaf!

susah kan untuk memaafkan seseorang yang telah menyakiti hati kita. tambah-tambah orang yang pernah kita sayang. orang yang kita pernah berkasihan. sangat susah! pada hal senang je nak cakap "ye, saya maafkan awak". "ye, saya ampunkan awak". "ye, saya sudah lupakan itu semua". senang kalau semuanya hanya dibibir saja. tak berkaitan dengan hati. memang mudah. semudah ABC!


tapi, yang menanggungnya hati. yang menanggungnya jiwa. yang menanggungnya perasaan. memang susah nak ungkap. memang susah nak jelaskan. memang susah nak terangkan.


terpulang kepada kita untuk menerimanya. terpulang kepada kita bagaimana nak handle. terpulang kepada kita untuk membuat keputusan. selagi kita tidak menyakiti sesiapa. selagi tidak memudaratkan diri kita.
kadang-kadang kita tak boleh dari dari menyakiti sesiapa. hanya ada dua pilihan samada kita menyakiti atau kita disakiti.

pilihan di tangan anda. anda yang menentukan apa yang bakal jadi (episode serius). saya juga tidak boleh lari semua itu. saya tidak boleh dari perasaan enggan memaafkan seseorang. entah lah. mungkin apa yang dia lakukan telah menghancurkan hati saya. baek teman, bekas kekasih hati mahupun siapa-siapa. sangat kecewa bila ditinggalkan. sangat kecewa bila dihina. sangat kecewa bila dipermainkan.

ya, ini semua dugaan hidup. semoga saya tabah.....



No comments:

Post a Comment