l0vER$

Sunday, March 27, 2011

kenangan lalu mengusik kalbu. eceh! =p

selak punye selak. belek punye belek. ape yang saye selak? pe yang saye belek? hehe. laptop la! haha.
rase rindu pulak dengan semua kenangan lame. terutamanya mase kat poli dulu. serius! T_T.

memang jenuh nak bukak satu-satu. 4 tahun laptop ni berjase dengan tuan dia yang baek hati ni. macam-macam isi perut dah. TIBA-TIBA! terjumpe satu folder. tengok-tengok ade kenangan mase zaman MySpace dulu. HAHAHA. tergelak-gelak bile bace balek. nak tau tak pe bende? ade somebody yang tak dikenali cipta sajak untuk saye. bukan satu. tapi DUA!

memang rase terawang-awangan bile bace. *tolong lah bagi peluang saye berangan. hahaha. so nak share la karya "seseorang" 2. FYI, saye memang tak kenal langsung. cume leh ucap time kaseh la atas karya dia yang sangat puitis tu. jom bace! =D


nadeera nan ayu,
sekiranyalah
puteri gunung ledang
menatap wajahmu
dia akan rasa amat cemburu
kerana dia tidakpun separuh cantikmu
sekiranyalah
diberuntugkan takdir
aku ditempatkan di syurga
dan
sekiranyalah pula
tidak ku temui kau di sana
maka,
akan ku tinggalkan
sungai_madu dan kecapi_merdu
lalu,
aku turun ke neraka
untuk bersama denganmu

---yassinsalleh
1830hrs. april 22 2009
di kaki titiwangsa



dan yang kedua. =) 




Bagaikan Tak Pernah Ada

nadeera dear,
kata pujangga,
bermanja pada yang kasih,
merajuk pada yang sayang,
meminta pada yang ada.
kerana aku cumalah seorang penyair
bagaikan pelaut pilu
yang sekadar singgah di pelabuhan kotamu,
takkanlah dapat aku mohon bermanja.

mana mungkin
ada kasih yang tiba-tiba ranum menguntum
di taman hatimu
sepantas kecantikanmu memukauku.

apalah yang hendak ku rajukkan
mana mungkin
rasa sayang berkembang
di kolam kasihmu
kerana aku, cumalah bagaikan
pengembara lara
yang berlalu melintasi simfoni pelangimu.

makanya,
tiadalah apa yang dapat ku pinta darimu
duhai nadeera
nan ayu jelita
kerana aku tiba-tiba datang tanpa undangan
kerana aku
tiba-tiba singgah tanpa pelawa.
dan
demikian aku
tiba-tiba menjelma
sedemikianlah jua aku menghilang
meneruskan kembara
mencari pelangi fatamorgana.

kau anggaplah saja
segalanya aku
bagaikan tak pernah ada.
---yassinsalleh
2023 hrs. april 23. 09
pilu kian menusuk
sayu kian menikam



*jangan ade yang termuntah okay! haha. kalau korang nak tahu, dulu saye suke pakai name nadeera amanee. tu pasal name dalam sajak ni nadeera. tak tahu la nape suke sangat dengan name tu. nak namekan anak saye la nanti. hahaha. terima kaseh kepada penyajak yang telah cipta sajak ini untuk saye. =)








5 comments:

  1. wow..hatimu udaj dimiliki..Tahniah..aku Yang terlambat atau Dirimu terlalu cepat???hahahaha

    ReplyDelete
  2. ahhhhhhhhhhhhhhhhh....ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...foloaq blik....ahahhahaha

    ReplyDelete
  3. zul:ngok ngek! ni penyajak la...hahaha

    rayyan:aku dh 4low hang la!

    ReplyDelete
  4. br folo kot...ahhahahaa...zul da blog jgek???peh....folo den blik...

    ReplyDelete
  5. lame dah la! hang je xpasan. mane taknye, hang perasan pmpuan cantek je! hahaha

    ReplyDelete